Sygnaliści – informacje
W Banku Spółdzielczym w Przysusze wdrożyliśmy zalecenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Na jej podstawie wprowadziliśmy procedurę, która w szczególności przeznaczona jest dla byłych i obecnych pracowników, współpracowników, kandydatów do pracy, stażystów, dostawców, kontrahentów, osób reprezentujących akcjonariuszy czy członków organów banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje obszary takie jak:
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych i nie obejmuje ochrony jako sygnalisty.
Zgłoszenia należy kierować:
Tekst ustawy o ochronie sygnalistów dostępny TUTAJ.