Od 29 kwietnia możesz wystąpić o wsparcie w ramach uruchomionego przez rząd programu Tarczy Finansowej PFR 1.0, obsługiwanego przez Bank Spółdzielczy w Przysusze.
Sięgnij po subwencję i złóż wniosek online za pomocą bankowości elektronicznej – TUTAJ
Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o udzielenie subwencji do 31 lipca 2020 roku. Więcej informacji TUTAJ
Informacja o procesie umarzania subwencji, który rozpocznie się po 29 kwietnia 2021 roku – czytaj TUTAJ
Komunikat przypominający o przyjmowaniu pełnomocnictw, oświadczeń lub odpisów z KRS i CEiDG do 31 grudnia 2020 roku – czytaj TUTAJ
Informacja dotycząca przyjmowania pełnomocnictw, oświadczeń lub odpisów z KRS i CEiDG – czytaj TUTAJ
W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
Z Tarczy Finansowej PFR 1.0 mogą skorzystać:
a) mikrofirmy dotknięte trudną sytuacją biznesową spowodowaną pandemią COVID-19:
Tarcza Finansowa PFR dla mikrofirm
- dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników,
- finansowanie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków,
- do maksymalnej kwoty 324 tys zł (średnio ok 70-90 tys. zł) na 3 lata,
- środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności i utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy.
Szczegółowe informacje TUTAJ
b) Małe i Średnie Firmy dotknięte trudną sytuacją biznesową spowodowaną pandemią COVID-19:
Tarcza Finansowa PFR dla Małych i Średnich Firm
- dla firm zatrudniających od 10 do 250 pracowników,
- finansowanie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków,
- do maksymalnej kwoty: 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł) na 3 lata,
- środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności, utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy oraz zanotowania straty na sprzedaży.
Szczegółowe informacje TUTAJ
Wnioski odwoławcze:
Data udostępnienia możliwości składania wniosków odwoławczych została ustalona na dzień 18 maja br.
Odwołanie jest wnioskiem o przyznanie dofinansowania składanym przez przedsiębiorcę, który – wskutek złożenia wniosku pierwotnego – otrzymał decyzję o przyznaniu subwencji w kwocie niższej niż wnioskowana.
- może zostać złożone przez inną osobę reprezentującą Beneficjenta;
- musi być złożone w tym samym banku, w którym składany był wniosek pierwotny, nawet jeśli wniosek pierwotny został odrzucony;
- musi zawierać ID wniosku pierwotnego;
- może dotyczyć jedynie kwoty różnicy (w przypadku uznania pierwotnego wniosku jedynie w części);
- musi zawierać wszystkie oświadczenia takie jak we wniosku pierwotnym, w tym:
- wszystkie oświadczenia wiedzy na temat Beneficjenta i jego sytuacji gospodarczej; oraz
- wszystkie oświadczenia własne osoby składającej wniosek (potwierdzające posiadanie pełnomocnictwa, o odpowiedzialności karnej, RODO itd.) nawet jeśli odwołanie składa ta sama osoba, która podpisywała umowę o subwencję finansową;
- może zostać złożone nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia zawarcia umowy subwencji finansowej;
- odwołanie przysługuje wyłącznie od pierwotnej decyzji i może zostać złożone nie więcej niż 2 razy.
Proces składania i rozpatrywania odwołania przebiega dokładnie tak samo jak proces dotyczący pierwotnego wniosku.
Przydatne linki:
- Regulamin programu Tarcza Finansowa PFR 1.0 dla mikro, małych i średnich firm – Czytaj TUTAJ
- Przewodnik po programie dla mikro, małych i średnich firm – Czytaj TUTAJ
- Jak przygotować się do złożenia wniosku? Czytaj TUTAJ
- Instrukcja pomagająca określić liczbę pracowników w celu ustalania wysokości subwencji – Czytaj TUTAJ
- Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dot. programu – Czytaj TUTAJ
- Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania podczas wypełniania wniosku – Czytaj TUTAJ
- Bezpłatne szkolenia online na temat Tarczy Finansowej PFR 1.0 – Czytaj TUTAJ
- Informacja Ministerstwa Finansów o sposobie weryfikacji deklaracji VAT-7 bądź VAT-7K przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową – Czytaj TUTAJ
- Informacja UOKiK na temat zasad kumulacji pomocy udzielanej w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 dla mikrofirm i MŚP – Czytaj TUTAJ
- Informacja ZUS na temat postępowania w przypadku zaległości w opłacaniu składek do ZUS – Czytaj TUTAJ
- Serwis rządowy dotyczący wszystkich dostępnych narzędzi wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej – Czytaj TUTAJ