Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

Zgadzam się
Zgadzam się
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

CRS - klient indywidualny - Bank Spółdzielczy w Przysusze

Oferta Klienci Indywidualni CRS – klient indywidualny

CRS (z ang. Common Reporting Standard) to jednolity standard w zakresie przekazywania przez poszczególne państwa informacji na temat klientów instytucji finansowych będących rezydentami podatkowymi innego państwa, opracowany przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). CRS przyjęty został jako dyrektywa Unii Europejskiej, zaś w Polsce jego wdrożenie nastąpiło na mocy Ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (tzw. ustawa CRS).

Ustawa nakłada od dnia 1 maja 2017 r. na polskie instytucje finansowe, w tym Bank Spółdzielczy w Przysusze obowiązek identyfikacji i przekazywania za pośrednictwem Szefa Krajowej Administracji Skarbowej informacji na temat klientów będących rezydentami podatkowymi innych krajów. Informacje te następnie przekazywane są do odpowiednich zagranicznych organów podatkowych.

Zgodnie z zapisami ustawy CRS Bank Spółdzielczy w Przysusze zobowiązany jest do:

W związku z ustawowymi obowiązkami Bank Spółdzielczy w Przysusze, w przypadku ustalenia konieczności pozyskania oświadczenia o rezydencji podatkowej dla celów CRS, zwróci się do posiadacza rachunku o złożenie ważnego oświadczenia o rezydencji podatkowej dla celów CRS, wyjaśnień lub dokumentów. W przypadku odmowy złożenia wyjaśnień Bank Spółdzielczy w Przysusze przekaże informację o tym rachunku finansowym do organu podatkowego. Niezależnie od złożenia oświadczenia o rezydencji podatkowej dla celów CRS, w związku z obowiązkiem weryfikacji wiarygodności oświadczeń, Bank Spółdzielczy w Przysusze może zwrócić się do posiadacza rachunku o dostarczenie dodatkowych dokumentów.

W przypadku zmiany okoliczności, które mają wpływ na rezydencję podatkową lub powodują, że informacje zawarte w złożonym przez posiadacza rachunku oświadczeniu stały się nieaktualne, posiadacz rachunku jest zobowiązany do poinformowania o tych okolicznościach Bank Spółdzielczy w Przysusze oraz do złożenia odpowiednio zaktualizowanego oświadczenia, w terminie 30 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana okoliczności.

W razie wątpliwości w zakresie ustalenia Państwa rezydencji podatkowej mogą skonsultować się Państwo z wybraną przez siebie placówką banku.

Oświadczenie CRS dla klienta indywidualnego